Odgojna skupina „Zečići“
Djeca u dobi od 4 do 5 godina.

 

Naš projekt počeo je početkom ove pedagoške godine, nakon brojnih posjeta šumi.
Djeca su počela primjećivati promjene koje se događaju u šumi i ujedno postavljati pitanja: ŠTO JE ŠUMA I ČEMU SLUŽI?
Neki od dječjih odgovora su:
"Šuma je puna drveća. Drveće nam daje kisik." M.K.,5,9 godina.
"Šuma je tvornica kisika." L.J.Đ.,5 godina
"Volim stabla jer su zelena." I.K.,5,10 godina.
"Volim slušati što stabla pričaju." K.R.,5,7godina
"Volim grliti stabla." T.P.,5,4 godina
"Volim pričati sa stablima." M.K.,5,9 godina.

01

Također su samoinicijativno tražili da idemo u šetnju šumom.

Cilj projekta bio je da djeca upoznaju šumu kroz četiri godišnja doba. Da uoče promjene koje se događaju ( promjena boje lišća,padanje lišća, pupanje, izgled drvća, što sve u šumi raste, šumski plodovi...). Te da zadovoljimo potrebu za dječjim kretanjem i boravkom na svježem zraku.

02 0304 Zadaci našeg projekta bili su upoznavanje s raznovrsnim biljnim svijetom kroz česte odlaske u šumu gdje su djeca mogla šumu doživjeti u potpunosti. Tamo su promatrali stabla, koru drveća i mahovinu, osluškivali šuškanje lišća i vjetra. Boravkom u šumi djeca su primijetila da se stabla međusobno razlikuju izgledom. Neka su tanka, druga debela, treća niska....

05

Kako bi podržali dječji interes za šumu i na balkonu sobe dnevnog boravka djeci smo uredili kutić prirode.
U izradu kutića uključili smo i roditelje koji su nam pomogli prikupiti razne pedagoški neoblikovane materijale kao što su : grančice, kartonski tuljci, kamenčići, lišće, mahovinu, razne plodove ( kestene, češere, žireve ), drvene oblutke.
Izrada kutića prirode na balkonu u suradnji s djecom i roditelja.

06

07

08

U tom kutiću djeca su kroz igru mogla izoštriti svoja osjetila opipa, njuha i vida.

Promatramo godove na drvenom oblutku
09 
Radovi djece „godovi“
10

11

Radovi djece „češer“
12

13

Dolazak zime onemogućio nam je česte odlaske u šumu i istraživanje na otvorenome  pa smo djeci  u sobi opremili kutić " šume" . U njemu su djeca mogla glumiti, listati enciklopedije i  slikovnice ili ga koristiti kao kutić osame ukoliko dijete im potrebu za time.

14
Kutić šume kao kulisa za lutkarsku predstavu

15
Osim centra šume didaktičkim materijalima obogatili smo i ostale centre u sobi dnevnog boravka u kojima smo provodili aktivnosti na temu projekta kao što su pridruživanje slovo na slovo, brojanje godova i štapića, pecanje životinja uz pomoć pincete, te razne likovne aktivnosti poput izrade " Stabla dobrih djela", crtanja češera olovkom, slikanja stabla u proljeće.

Aktivnost pridruživanja slova na slovo (početno čitanje)
16

Hvatanje životinja pomoću pincete
17

„Stablo dobrih djela“
18
 
„Stablo u proljeće“
19

„Stablo moj prijatelj“
20

Na prijedlog djece našem kutiću "šume" odlučili smo dodati dugu i vodopad u čijoj su izradi sudjelovala djeca, tako da su pomagala u bojanju tuljaca za deblo stabla, kaširanju životinja ...
2122
    
S dolaskom proljeća djeca su na balkonu sobe dnevnog boravka zasadila raznovrsno bilje oko kojeg se svi zajedno brinu na način da ga redovito zalijevaju.
23

24

25

Odgojiteljice: Ivana Zovko i Andreja Gagula

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!