Kako je odmicala pedagoška godina primijetili smo da su naše Sovice jako radoznala djeca.

Vole eksperimentirati i istraživati, primijete i najmanje promjene, interesira ih razlog za sve što se oko nas dešava... Tako su i primijetili da voda koju koriste doma i u vrtiću može biti jako zanimljiva. Aktivnosti o kojima ćemo pisati počele su jednim  jednostavnim pitanjem: „Zašto voda kad ju pomiješam sa sokom miriši po bazgi, a kad nema soka ne miriši.“
Tog smo dana mirisali vodu, primijetili da ona nema boje i provjerili kako bi ona mogla dobiti boju. Pokušali smo dodati sokove, šumeće tablete, sol, šećer i slično.
U razgovoru s djecom pokušali smo otkriti i nešto više o vodi, poput toga gdje se sve voda nalazi, kakvog je oblika i za što ju koristimo.
„Voda ti treba za život. Ona je zdrava i može se pretvoriti u led.“ L.J.Đ. (6 godina)
„Vode ima u moru i potoku, i ne smijemo bacati smeće u vodu jer više ne bi onda bilo riba.“ R.D. (6 godina)
„Vode ima i  u rijekama i biljkama jer biljke isto piju vodu kad ih mama zalijeva.“ P.T. (6 godina)
„Vode ima i u ljudima, na jeziku i kad se znojiš.“ G.M. (6 godina)
„Voda može biti topla i vruća i hladna, a voda je i kiša.“ M.K. (6,5 godina)
Za daljnje istraživanje vode koristili smo se priručnikom „Što sve voda može“ M. Šerbinek Kotur čiji smo CD s pričama o vodi pustili djeci kako bi  na slikovit i poučan način saznali što više informacija o tome što sve voda može postati, gdje se sve nalazi i za što nam sve može služiti.

01

02

Osim toga djeci su bile ponuđene i razne enciklopedije, globus i slike koje prikazuju vodu u raznim oblicima.

EKSPERIMENTI
Prvi u nizu eksperimenata bio je kišni oblak. Napunili smo prazni akvarij vodom, na vrh stavili pjenu (koja je predstavljala oblak) i na nju sipali kapljice prehrambene boje.
Nakon toga smo promatrali kako te kapljice putuju i mijenja li se oblik naše vode, a na papirima smo pokušavali sami usmjeriti kapljice.

03

 
Budući da smo saznali da voda dolazi u obliku leda otkrivali smo najbrži način za  njegovo otapanje, zadatak djece je bio što brže izbaviti zaleđenu igračku iz leda. Koristili smo sol, toplu i hladnu vodu, krpe i naše ručice.

04
      
Pokušali smo i izazvati vodu da nam pokaže svoje neobične kretnje, pa smo s malo prehrambene boje, vode, ulja i šumeće tablete dobili kretanje poput lave iz vulkana.

05
   
Naravno, provjerili smo i može li voda otopiti šećer ili sol i hoće li to brže napraviti topla ili hladna voda.

06

Provjerili smo i kako voda mijenja oblike dok se ulijeva u različite posude, a s tim i naučili pojam količine, i zapamtili da u veće posude stane i više vode. :-)

07
   
Neizostavno je bilo i provjeriti što može plutati po vodi, a što će sve potonuti i promatrati koje sve promjene na vodi pritom nastaju.

08

Čitali smo slikovnice o tome koliko je voda važna za rast biljaka pa smo nakon toga odlučili i sami posaditi biljke u našoj sobi o kojima djeca svakodnevno brinu.

09
   
Obilan snijeg i kiša u zadnjih nekoliko dana pomogli su nam u tome da pobliže shvatimo što sve voda može i kako se mijenja poput čarolije.
Naša istraživanja i dalje se nastavljaju, a što smo sve dosad naučili možete i vidjeti na panou ispred naše sobe.

Pripremile: Ana Tuković i IvanaZovko
Odgojna skupina “SOVICE”   

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!