Djeca u dobi od 2 do 3 godine.
Početkom pedagoške godine i tijekom odgojno - obrazovnog rada uočili smo da samo dvoje, troje djece razlikuje i imenuje boje dok smo kod ostalih primijetile interes za spoznavanje boja.

Cilj projekta bio je potaknuti spoznavanje svijeta koji nas okružuje prepoznavanjem i imenovanjem osnovnih boja te poticanje razvoja govorne komunikacije. Ostvarivanju ciljeva pridonijelo je korištenje slikovnica: “Boje”, “Učimo boje s Viktorom”, i “Opipaj i osjeti boje”. Svakodnevnim čitanjem djeca su bogatila svoj rječnik i govorne sposobnosti.

Slika 1

Poticanje svakodnevne tjelesne aktivnosti kroz prirodne oblike kretanja vrlo je značajno za razvoj djeteta, a djeci jasličke dobi osobito su zanimljive  pokretne igre. Pokretnom igrom “Skoči na boju” djeca su osim prepoznavanja boja razvijala tjelesnu spretnost, ali i strpljenje čekajući u redu.  

Slika 2

Slika 3

Likovno stvaralaštvo ima veliku ulogu u razvoju kreativnosti, mašte, pamćenja i pažnje pa smo s djecom proveli nekoliko likovnih aktivnosti u kojima su istraživali boje, slikali prstićima i otiskom dlana, crtali autićima i pjenom za brijanje, bojali temperama. Kroz aktivnosti djeci je približen svijet boja i dana im je mogućnost da sama istraže što se događa miješanjem boja.
Crtanje autićima je tehnika koja je bila zanimljiva djeci, a osobito dječacima budući da se radi o autićima.

Slika 4

Slika 5

Djeca su slikala prstima, preko prozirne folije na velikom papiru i na taj način istraživali što se događa kada pritisnu boju i kada se boje spoje. Bilo im je neobično širenje i raspršivanje boje ispod folije i kako je moguće da pritisnu boja koja se rasprši, a ruke ostanu čiste.

Slika 6

Slika 7

Slikanje pjenom za brijanje je likovna aktivnost koja je privukla pažnju sve djece. Djeca su imala priliku likovno se izraziti na velikoj površini, osjetiti pod rukama boje, pratiti što se događa kad se pojedine boje pomiješaju i što je najvažnije, surađivati. Dodavanjem boje ili pjene dobili smo različite nijanse boje. Djeca su uočila neravnine prilikom nanošenja paste (teksturu), a potezima kista ostavljali su iza sebe oštrije ili blaže linije. Starija djeca iz skupine uočila su različite nijanse boje koje imenuju.

Slika 8

Slika 9

Bojali smo kutije temperama u osnovne boje koje smo stavili u centar građenja kako bi razvijali konstruktivnu igru. Djeca su prema potrebi dodavala tuljce i ostale kutije različite veličine te su gradili u visinu, stabilizirali građevinu i istraživali pad.

Slika 11

Slika 12

U projekt smo uključili i roditelje te je održana radionica na kojoj su djeca s roditeljima izrađivala didaktičke igračke od pedagoški neoblikovanog materijala.

Slika 13

Slika 14

Didaktičkim igračkama djeca su razvijala koordinaciju i preciznost u baratanju predmetima (umetanje, pridruživanje, grupiranje), finu i grubu motoriku, koncentraciju i pažnju. Također smo oformili stolno - manipulativni centar u kojem se nalaze didaktičke igračke na temu boje, a djeca u njemu rado borave.

Slika 15

Slika 16

Slika 17

Slika 18

Slika 19

Slika 20

U svim ponuđenim aktivnostima djeca su aktivno sudjelovala, otkrivala, pridruživala, razlikovala i uspoređivala boje te ih na kraju imenovala. Didaktičke igračke, slikovnice i tijesto u osnovnim bojama za aktivnost modeliranja djeci su stalno dostupni.
Djeca su uz spoznavanje boja prema svojim individualnim razvojnim mogućnostima razvijala finu motoriku prstiju i šake te koordinaciju oko-ruka, likovno se izražavala, surađivala te razvijala govor i bogatila rječnik.
Sada većina djece razlikuje i točno imenuje boje te rado sami uzimaju materijale i poticaje za igru.

Odgojiteljice: Nikolina Andrašić i Michelle Žiković

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!