PROJEKT  "PROMET" U ODGOJNO-OBRAZOVNOJ SKUPINI  "ZEČIĆI"

CILJ PROJEKTA

Cilj projekta je stjecanje osnovnih znanja o prometu na djeci dostupan način kao i osposobljavanje za lakše snalaženje u svojoj okolini,koje je promet sastavni dio.


ZADACI PROJEKTA

  • upoznavanje osnovnih pravila prometa
  • usvajanje najosnovnijeg znanja o ponašanju u prometu
  • upoznavanje s najčešćim prometnim znakovima i njihovim značenjem
  • poticanje djece na spoznaju o njihovoj aktivnoj ulozi u prometu

RAZVOJNE ZADAĆE KOJE SMO ŽELJELI OSTVARITI

TJELESNI  I PSIHOMOTORNI RAZVOJ:

  • razvoj fine motorike šake(crtanje prometnih znakova,izrada maketa semafora i prometnih sredstava)

SPOZNAJNI RAZVOJ:

  • stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj,prirodnoj i društvenoj sredini(uočavanje i prepoznavanje boja na semaforu i njihovo značenje)

GOVOR,KOMUNIKACIJA,IZRAŽAVANJE I STVARANJE:

  • bogaćenje rječnika,razumijevanje novih riječi(edukativni dokumentarni film „Crvenkapica u prometu“ , slikopriča „Semafor“)

SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ I RAZVOJ LIČNOSTI:

  • uočavanje veza i odnosa među predmetima i pojavama
  • poticanje na logičko zaključivanje i samostalno rješavanje problema

Odgojno-obrazovna skupina „Zečići“ odlučila je u svojoj sobi dnevnog boravka oformiti novi kutić-KUTIĆ PROMETA. Stoga smo krenuli s radom na našem projektu. Projekt smo započeli gledanjem  edukativnog dokumentarnog filma „Crvenkapica u prometu“.
Film je djeci bio vrlo zanimljiv i poučan te su tražila da ga pogledamo i više puta.

01
 
Slikovnica Mladena Kušeca „Priča o prometnim znacima“ izvrsno nam je poslužila da započnemo  naše istraživanje o prometnim znakovima i njihovoj važnosti i značenju.   

02

03

Djeca su zatim sama crtala i izrađivala svoj prometni znak po želji.

04
 
Osim prometnih znakova,dotakli smo se naravno i  teme semafora….Zašto je on važan? Koje boje pokazuje? Što znači kad se upali određena boja? Kakav je semafor za pješake?
I tu su djeca imala prilike pokazati svoju kreativnost u izradi vlastitih semafora.
 
05

06

Također smo na velikom kartonu napravili i slikopriču o semaforu koju su djeca sama pomoću sličica brzo usvojila.

08

Izradili smo i plakate na temu: „Vrste prometa“. Djeca su bila podijeljena u tri grupe i svaka grupa radila je plakat o jednoj vrsti prometa(kopnenom,zračnom ili vodenom).Pokazala su veliko znanje kao i dosjetljivost(jer tko bi se inače sjetio da u zračni promet može spadati i svemirska raketa?)

09

Budući da smo sada imali i prometne znakove i semafore,zaključili smo da bi nam jako dobro došla i neka cesta na koju bismo to sve mogli postaviti. Cestu smo također napravili na većem komadu kartona.
Na kraju smo dodali i ono najvažnije-autiće!!!
Njih smo napravili od PNM-a. Trebalo nam je samo nekoliko kartonskih tuljaca,plastičnih čepova od boca,malo boje i malo mašte!

10

11

Tako je naša prometna priča mogla započeti….
Jesmo li na kraju ove naše prometne priče nešto naučili?
Prosudite sami po izjavama naše dječice:
K.K.(5,9 g.): „U prometu moraš biti jako oprezan i dobro paziti.“
T.Š.(5,6 g.): „Bez prometnih znakova možemo nešto opasno napraviti.“
M.K.(5,10 g.): „Bez prometnih znakova ne bi bili sigurni i ne bi znali u kojem smjeru trebamo ići.“
A.B.(5,6 g.): „Kada prelazimo cestu prvo moramo pogledati lijevo pa desno pa još jednom lijevo i tek onda idemo.“
M.K.(5,9 g.): „Cestu prelazimo na zebri.Ona je prugasta.“
V.H.(5,7 g.): „Semafor za pješake ima samo zelenu i crvenu boju.“
H.H.(5,7 g.): „Kad je neki znak crvene boje to znači da je nešto zabranjeno ili opasno.“
A.Š.(5,9 g.): „Ima i znakova koji nam pokazuju da se nešto smije raditi. Oni su plavi.“

Odgojiteljice: Marija Tuković i Amalija Klobučar

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!