AKTIVNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE SKUPINE "ZEČIĆI"

Zdrav stil života usvaja se od najmlađe dobi, pa je vrtić uz roditeljski dom, najbolje mjesto za prve spoznaje o tome kako higijenske navike utječu na naše zdravlje.
Dječja pitanja te međusobni razgovori potaknuli su nas da u odgojno - obrazovnoj skupini "ZEČIĆI" pokrenemo dvotjednu  aktivnost "Moji zdravi zubi."

Na samom početku aktivnosti želja nam je bila uvidjeti njihov nivo znanja o karijesu, kako nastaje te o zubima općenito.
Izdvajamo neke od njihovih odgovora:

„Karijes nastaje kad ti uđu bakterije u zubiće i grizu ih onda.“ A.Š. (5,4 god.)
„Karijes treba očistiti četkicom i pastom za zube.“ L.K. (5,4 god.)
„Treba jesti manje slatkiša, pa nećemo imati karijes.“ A.B. (5,1 god.)
„Mliječne zube imaju djeca. Oni se rasklimaju, onda padnu.“ T.Š.M. (5,1 god.)
„Zub s karijesom je crni, prljav i boli te.“ I.L.Š. (4,10 god.)    


Cilj provedene aktivnosti je istražiti ulogu zubi u životu, koje su sve mogućnosti u prevenciji karijesa, tko i što  nam pomaže u očuvanju zdravih zubi i naša uloga u istom.
Želja nam je bila osvijestiti djeci važnost redovite higijene zubi te spoznaja kako je redoviti posjet stomatologa  najbolja prevencija pojave karijesa.

Djeci su ponuđene razne enciklopedije, dokumentarne emisije te razni modeli zubi i zubala pomoću kojih su se pobliže upoznali s građom zubi, mliječnim i trajnim zubima, koliko kojih ima te samim izgledom zubala.

zubi 01 zubi 02
zubi 03 zubi 04 zubi 05

Uz književno-umjetničko djelo "Gric i Grec" djecu smo upoznali s važnošću pravile prehrane u očuvanju zdravih zubi. Izrezali smo razne slike iz časopisa te pomoću istih izradili plakate zdrave i nezdrave prehrane.
Navedenom slikovnicom te ostalim književnim sadržajima razvijali smo književno-umjetnički ukus, bogatili rječnik, djelovali na njihove osjećaje, utjecali na stav i zanimanje za knjigu te razvijali ljubav prema čitanju.

zubi 06 zubi 07 zubi 08

S velikim uzbuđenjem, ali i s malo straha djeca su čekala dan kada će našu grupu posjetiti zubar-stomatolog.
Naša zamisao bila je njima približiti zubara na njihov maštoviti i dječji način te ukloniti predrasude i strah od istog.
Djeca su slušala o oralnoj higijeni, pravilnom pranju zubića, pravilnom držanju četkice, koliko nam je potrebno kaladonta , koliko dugo peremo zube, kako nastaje karijes, koji je pribor zubara, čemu on služi i slično.
Saznali smo da se četkica drži kao olovka, te se zubi peru kružno. Zubi se peru dva puta dnevno, dovoljno je dvije minute te malo kaladonta kako bi pravilno oprali zube.
Nakon razgovora o higijeni zubića, naša zubarka dr. dent. med. Dunja Cukon upoznala je svako dijete te pogledala zubiće.
Za nagradu svako dijete je dobilo par rukavica te medalju za hrabrost.

zubi 09 zubi 10 zubi 11

Djeca su sudjelujući u aktivnostima neprestano izmjenjivala svoja iskustva i stečena znanja.
Likovni centar bio je opremljen raznim tehnikama te je poticao djecu na kreativnost i maštu.

Glazbeni centar bio je opremljen ranim pjesmicama te smo stvaranjem koreografije na pjesmicu Šubi-dubi razvijali maštu, kreativnost i poticali socijalnu interakciju.


zubi 12 zubi 13 zubi 14 zubi 15


U pozadini svih aktivnosti razvijale su se komunikacijske vještine. Roditelji su praćenjem bilješki i radova izloženih na panoima svakodnevno bili informirani o tijeku aktivnosti.

zubi 16

Gledajući aktivnost kao cjelinu možemo zaključiti kako je ostvaren postavljen cilj te su raznim aktivnostima realizirani sadržaji iz svih razvojnih područja.  Djeca su razvila svoja znanja i vještine te su raznim aktivnostima potaknuta na brigu o zdravlju zubi. Svakodnevno pranje zuba  nakon ručka bila je i do sada nezaobilazna navika, te su tome dodana nova stečena znanja o pravilnom pranju zubića kao temelj za dobro zdravlje. Također, djeca su potaknuta na upoznavanje svojih prava u odnosu na životno važne potrebe.


Odgojiteljice: Marija Tuković, Amalija Klobučar

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!