U ZDRAVOM TIJELU ZDRAV DUH!

Na početku nove pedagoške godine odlučili smo djeci približiti zdravo življenje raznim tjelesnim aktivnostima i učenjem o zdravoj prehrani.

U početku smo željeli saznati što oni znaju o zdravoj prehrani:

„To znači da moraš jesti samo malo čokolade, a puno jagoda i banana jer su unutra vitamini. Al' ja ipak nekad jedem puno čokolade jer mi je baš fina.“
D.M. (5 godina)
„Moramo jesti puno voća i povrća da budemo zdravi.“
P.T. (5,5 godina)
„I trebamo jesti puno variva, i ono koje nije baš fino.“
M.K. (5 godina)
„Ak ne jedeš zdravo onda nečeš puno narasti, a ne smiješ baš puno jesti jer onda imaš veliki trbuh. I treba jesti vitamine, i mislim da treba vježbati. I djeca misle da mogu jesti bananko, al on ti nije zdrav, jer sam ja jednom puno pojeo pa me bolil trbuh jako.“
L.H. (5, 5 godina)
„Ja mislim da trebaš još puno i vježbati pa si onda zdrav jer imaš mišiće, a oni rastu kad i zdravo jedeš.“
L.J.Đ. (5,5 godina)

Postavljeni cilj narednih aktivnosti bio je informirati, motivirati i osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti, upoznati ih s utjecajem hrane na zdravlje, te ih potaknuti na što odgovornijei odnos prema sebi i svome tijelu.

Prva aktivnost, gdje smo prepoznali interes djece za ovu temu, započela je čitanjem pjesme Zdrava gozba (N. Šarić) i igrokazom Tužni kelj (Lj.Pukec), nakon čega su djeca pokušavala pogoditi koja sve hrana spada u zdravu, te koje bi namirnice trebali najviše jesti. Iskoristili smo voće i povrće koje se nalazi u kuhinji za djecu u sobi našeg dnevnog boravka i time pokušali složiti zdravi doručak, ručak i večeru.

zdrava prehrana 01 zdrava prehrana 02

zdrava prehrana 03 zdrava prehrana 04

Zadaci koje smo pokušali zadovoljiti bili su aktivno sudjelovanje djece u traženju informacija i podataka o prehrani, razviti zdrave navike u prehrani, usvojiti potrebu za raznovrsnom i umjerenom prehranom, poticati timski rad djece i poticati ih na što samostalniju izradu radnih materijala (plakata, maketa i slično).
Kako bi što uspješnije riješili zadatke koje smo si postavili, upoznali smo se i sa piramidom zdrave prehrane, nakon čega su djeca s oduševljenjem odlučila napraviti i svoju . Za lakše razumijevanje piramide izradili smo i plastičnu maketu koju su djeca svakodnevno mogla ispunjavati potrebnim namirnicama.

zdrava prehrana 05 zdrava prehrana 06

zdrava prehrana 07 zdrava prehrana 08

zdrava prehrana 09 zdrava prehrana 10

Da bi što bolje upoznali namirnice crtali smo presjek onih koje smo smjestili u piramidu,izrezivali iste iz časopisa i timski napravili „zdrave tanjure“ pri čemu su se djeca sama dogovarala što žele crtati i staviti na tanjur. 

zdrava prehrana 11 zdrava prehrana 12

zdrava prehrana 13 zdrava prehrana 14

Primijetili smo da djeca najveći interes pokazuju za voće, stoga smo se tome odlučili posvetiti svim svojim osjetilima. Mirisali smo razno voće i zatvorenih očiju pogađali o čemu se točno radi, gulili koru s jabuke i promatrali njezin presjek. Budući da naše Sovice uživaju u životno praktičnim aktivnostima dogovorili smo da svatko od nas donese omiljeno voće u vrtić i od toga napravili ukusnu i zdravu voćnu salatu. 

zdrava prehrana 15 zdrava prehrana 16

zdrava prehrana 17 zdrava prehrana 18

Sada uživamo u plodovima jeseni i trudimo se prakticirati sve što smo o zdravoj prehrani naučili i u vrtiću i kod kuće. Da bi naša tijela održali u što boljoj formi, svakog dana imamo jutarnje razgibavanje te prakticiramo vježbe i igre koje nas čine snažnijima i izdržljivijima.

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!