PUŽ U „JEŽIĆIMA“

Tijekom boravka na dječjem igralištu djeca su uočila puža. Promatrali su ga,dirali i pokušali nahraniti travom i lišćem iz parka. Pokazuju iznimno zanimanje za puža i postavljaju mnoštvo pitanja,te odlučujemo zajedno potražiti odgovore na njih.



slika1

slika2

Cilj nam je bio zadovoljiti dječju radoznalost i upoznati život puževa-gdje stanuju,koje vrste postoje,kako izgledaju,čime se hrane,kako se kreću itd. Kod djece smo željeli potaknuti pozitivan socioemocionalni razvoj,empatiju,brigu za prirodu i životinjski svijet,razvoj taktilne,vizualne i slušne percepcije i razvoj govornih vještina.
Odgovore na dječja pitanja najprije smo potražili u Dječjoj enciklopediji o životinjama. Saznajemo da postoje puž vinogradnjak i puž golać i da se razlikuju izgledom. Otkrivamo da puž golać također ima kućicu,ali je jako tanka. Promatramo fotografije, uspoređujemo, prepoznajemo, opisujemo i imenujemo ono što vidimo.

slika3

slika4

U projekt se rado uključuju i roditelji,te nam donose u vrtić nekoliko puževa. Stavljamo ih u staklenke,pazeći da imaju dovoljno zraka. Djeca ih proučavaju i to kod njih izaziva oduševljenje. Međusobno razgovaraju:
A.M.:“A gdje mu je kućica?“
D.M.:“To ti je golać,on nema kućicu.“
V.G.:“Pa on ništa ne priča.“

slika5

slika7

Djeca primjećuju da se puž jako sporo kreće i da pritom ostavlja sluzav trag na podlozi. Pokušavajući ga dodirnuti uočavaju da se puž povlači i uvlači ticala. Darin zaključuje: „Boji se“. Naučili smo brojalicu „Puž muž pruži roge van“i pjevali ju puževima. Sa željom da saznamo što puževi jedu,djeca su im ponudila salatu,list maslačka,jabuku i smoki. Vidjeli smo da salatu rado jedu,a smokiće ne. Nakon nekog vremena puževe smo pustili na slobodu,u njihovo prirodno stanište,gdje i pripadaju.
Kako bi što bolje upoznali izgled puža,ponudili smo djeci veći broj praznih puževih kućica. Djeca ih istražuju, diraju, igraju se s njima,čak ih i osluškuju. Poslužili smo se i povećalom kako bi što bolje promotrili izgled i šare na kućicama.

slika8

slika9

slika10

slika11

slika12

Djeca spontano uspoređuju kućice po veličini,te ih sortiraju u grupe veće-manje.

slika13
Prilikom promatranja iznose svoja razmišljanja:
M.M.:“Ovo je mali puž.“
D.J.S.:“Pa to je kućica,unutra živi puž.“
D.M:“Ne vidim ga.“
V.G.:“Ova ima rupu. Tu je puž grickao.“
H. H.:“Možda je unutra puž. Nek' izađe van.“
L.Š.:“Puž spava.“
L.P.:“Vidim krokodila unutra.“
Nakon promatranja i razgovora potaknuli smo ih na likovnu aktivnost crtanja puževih kućica olovkom.

slika14

slika15

Igrali smo se slanim tijestom i modelirali kućice. Djeca se dugo zadržavaju u toj aktivnosti i pokazuju iznimno zadovoljstvo i spretnost.

slika16

slika17

slika18

slika19

slika20

slika21

slika22

slika23

slika24

Sa željom da kod djece potaknemo razvoj fine motorike šake,izradili smo im i ponudili predloške za vježbu, po kojima su rado crtali.

slika25

slika26

slika27

Također su se rado igrali u kutiću početnog čitanja i pisanja,gdje su tražili i povezivali jednake simbole-slova. Istovremeno razgovaramo i upoznajemo djecu s pojmovima vezanim za temu puža. Nastojimo potaknuti razvoj govora i obogatiti njihov rječnik. S istim ciljem čitamo priču Sonje Zubović „Puž Slavek u polju suncokreta“.

slika28

slika29

slika30

Izradili smo i lutke na štapu puža i skakavca,te izveli kratki igrokaz. Djeca uzimaju lutke i sami izvode svoju malu lutkarsku predstavu. Pokazuju svu svoju kreativnost i maštovitost,ali primjenjuju i sve što su do tad saznali. Tako npr.“puž jaaako sporo hoda“,a skakavac „je skočio visoko preko puža“.

slika31

slika32

slika33

„Sašij pužu kućicu“ je još jedna igra kojom smo pratili dječji interes i poticali razvoj koordinacije oko-ruka i finu motoriku šake.

slika35

 slika35

Dječji interes i ushićenost puževima odrazio se na njihovu svakodnevnu igru i aktivnosti. Tako je djevojčica L.H. samoinicijativno od spužvastih građevnih elemenata oblikovala puža i vrlo ponosno ga pokazivala ostatku skupine.

slika36

Od fotografija koje smo skupili tijekom projekta, izradili smo plakat,kojem su se djeca stalno vraćala,promatrala ga i prepričavala.

slika37

slika37

Našem upoznavanju puževa odlično se nadovezao posjet Lutkarskog kazališta Produkcija Z . Predstava „Veliko putovanje malog puža“ se djeci jako svidjela i potaknula mnoštvo novih pitanja. A ta će nam pitanja poslužiti kao teme nekih novih projekata.
Odgojiteljice:Andreja Gagula
Marijana Petek

Dječji vrtić Tinitilinić

Mi brinemo o vašim najdražima!